اخبار آموزشی چین

راهنمای کامل مهاجرت تحصیلی به چین: مراحل، اقدامات و نکات کلیدی

راهنمای کامل پذیرش تحصیلی به چین: مراحل، اقدامات و نکات کلیدی


در میان کشورهای قاره آسیا، کشور چین بهترین گزینه از لحاظ تحصیل به شمار می رود‌. زیرا دارای بهترین و معتبرترین دانشگاه ها بوده و هزینه تحصیل پاِئینی دارد. به همین دلیل امروزه متقاضیان بسیاری قصد پذیرش تحصیلی به چین را دارند. ولی پذیرش تحصیلی به این کشور، نیازمند طی نمودن یکسری مراحل و اقدامات خاص است. چنانچه شما نیز قصد پذیرش تحصیلی به چین را دارید یا میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، همراه ما باشید.


مزایای مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین با مزایای زیادی همراه است که سبب رغبت افراد به تحصیل در این کشور می شود. از جمله:
●امکان تحصیل در دانشگاه های عالی و رتبه بالای جهان
●هزینه تحصیل مناسب و مقرون به صرفه
●امکان کار دانشجویی و فرصت های متعدد شغلی پس از فارغ التحصیلی
●دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف
●و…


مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در چین


افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارند، بایستی برای اخذ پذیرش مدارکی را ارائه دهند. از جمله این مدارک، شامل موارد زیر می شود:
●ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبل همراه با ریز نمرات و ترجمه
●ارائه انگیزش نامه
●ارائه نامه تمکن مالی
●ارائه عدم سوء پیشینه
●ارائه ویزا دانشجویی (3 الی 5 روزه صادر می شود)
●ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت تمایل به دریافت بورسیه کامل تحصیلی
●ارائه گذرنامه با حداقل ۱۸ ماه اعتبار
●عکس 
● و…


شرایط تحصیل در کشور چین


متقاضیان مهاجرت تحصیلی به چین، برای ادامه تحصیل در این کشور، بایستی از شرایط زیر برخوردار باشند:
●متقاضیان مهاجرت تحصیلی به چین، دارای حداقل سن ۱۸ سال باشند.
●ارائه مدارک فارغ التحصیلی مقطع قبلی برای شرکت در مقاطع تحصیلی جدید را انجام دهند.
●ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر الزامی است در صورت تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی.
●ارائه مدارک شناسایی معتبر (پاسپورت) از دیگر شرایط مهاجرت تحصیلی به چین است.
●و…



شرایط تحصیل در کشور چین

انواع ویزای دانشجویی در چین


متقاضیان مهاجرت تحصیلی در چین  بایستی قبل از ورود به این کشور، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند. ویزای X نام ویزای تحصیلی چین است. همچنین ویزای دانشجویی چین به موارد زیر تقسیم بندی می شود:
●ویزای X1: این ویزا گزینه مناسبی برای دانشجویانی می باشد که قصد تحصیل در چین بیش از ۶ ماه دارند. اعتبار این ویزا ۵ سال بوده و دانشجویان میتوانند با اخذ آن، ورود چند باره به این کشور داشته باشند.
●ویزای X2: این گزینه نیز برای دانشجویانی که قصد تحصیل در چین در مدت زمان کمتر از ۶ ماه را دارند، توصیه می شود. ویزای X2 کوتاه مدت بوده و بر خلاف ویزای X1، دانشجویان با اخذ آن فقط یک بار اجاره ورود با کشور چین را دارند. 


شرایط ویزای تحصیلی چین


طراحی شرایط ویزای تحصیلی چین به صورت سختگیرانه انجام نشده است. دانشجویان در رده سنی ۱۸ تا ۲۷ سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و با سنین بین ۲۴ تا ۳۰ سال برای مقطع کارشناسی ارشد میتوانند اقدام کنند. همچنین با تقویت زبان چینی میتوان از مزایایی مانند آموزش رایگان و بورسیه تحصیلی برخوردار شد. لازم به ذکر است که برای دریافت ویزای تحصیلی چین، باید رزومه قوی داشت و فرم های مربوط به آن را تکمیل کرد. 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی چین 


مراحل اخذ ویزای تحصیلی چین، پیچیدگی چندانی ندارد و معمولا پنچ روز تا یک هفته پس از درخواست، میتوان ویزا را دریافت کرد. در ادامه به توضیح مراحل دریافت ویزای تحصیلی چین، اشاره میکنیم.
●اولین گام، انتخاب دانشگاه معتبر و خواندن شرایط پذیرش آن است‌.
●مرحله بعدی، اقدام به گرفتن نامه پذیرش و فرم JW از دانشگاه دلخواه است.
●در این مرحله باید به جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی پرداخت.
●گام بعدی، پر کردن فرم درخواست آنلاین ویزای تحصیلی چین و همراه داشتن آن در روز مراجعه به سفارت این کشور است.
●با انجام تمامی مراحل بالا، یک کد به متقاضی مهاجرت تحصیلی فرستاده می شود که در آن تاریخ مراجعه فرد به سفارت مشخص شده است.
●سپس بایستی منتظر پاسخ بررسی درخواست ماند. سفارت چین پس از بررسی درخواست، تاریخ دریافت ویزای تحصیلی را به فرد اطلاع می دهد.
● پس از ورود به کشور چین، مراجعه به دفتر محلی امنیت عمومی و گرفتن مجوز اقامت، مرحله نهایی اخذ ویزای تحصیلی چین محسوب می شود‌ که با همراهی کارگزاران موسسه در کشور چین این مسیر برای شما بسیار آسان و هموار می شود.


هزینه ویزای تحصیلی چین


هزینه ویزای تحصیلی چین متغیر بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. با توجه به ملیت و تعداد ورودهای فرد به کشور چین، هزینه ویزای تحصیلی مشخص می شود. به طور کلی، هزینه ویزای تحصیلی X1  وX2 ، ۱۰۰ دلار می باشد. 


اعتبار ویزای تحصیلی چین

تفاوتی بین ویزای X1 و X2 از لحاظ اعتبار وجود ندارد و مدت زمان اعتبار هر کدام، حدود ۹۰ روز پس از تاریخ صدورشان می باشد. دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای X1 شده اند، بایستی ۹۰ روز پس از ورود به چین به شرکت های مربوطه مراجعه نموده و درخواست اقامت موقت بدهند. 




نکاتی در خصوص تمدید ویزای تحصیلی در چین

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی چین

معمولا بررسی و صدور ویزای تحصیلی چین، در پروسه زمانی چهار الی پنج روز انجام می شود. ولی برای سریع تر کردن روند آن، میتوان از سرویس اکسپرس و راش با پرداخت هزینه بیشتر استفاده کرد. سرویس اکسپرس با هزینه تقریبی ۲۰ دلار، صدور ویزای تحصیلی را در دو تا سه روز کاری انجام می دهد. با پرداخت هزینه تقریبی ۳۰ دلار در سرویس راش نیز، صدور و دریافت ویزای تحصیلی به مدت یک روز کاهش پیدا می کند.


نکاتی در خصوص تمدید ویزای تحصیلی در چین


دانشجویانی که ویزای X1 دارند، اجازه اقامت موقت تا پایان دوره تحصیلی و با اعتبار پنج ساله دارند‌. این افراد پس از پایان دوره تحصیلی و آموزشی، به دفتر محلی امور اتباع مراجعه کرده و با لغو نمودن اجازه اقامت موقت، اقدام به دریافت ویزای توریستی ۳۰ روزه می نمایند‌.
دانشجویانی هم که ویزای X2 دارند، به دریافت اجازه اقامت موقت نیازی ندارند‌. مگر در صورتیکه قصد ماندن بیشتر از زمان قانونی در کشور چین را داشته باشند که بایستی به تمدید ویزا اقدام کنند. این افراد باید ۳۰ روز قبل از تمام شدن مدت اعتبار ویزا، به شرکت های مربوطه مراجعه کنند تا شرایط تمدید ویزایشان بررسی شود. 

نتیجه گیری

امروزه مهاجرت تحصیلی به چین مورد توجه بسیار از افراد است. زیرا تحصیل در این کشور با مزایای زیادی همراه بوده و جزو کشورهای مدرن به شمار می رود. سطح کیفیت آموزشی و زندگی در چین در سطح بالایی قرار دارد و امکان تحصیل با هزینه مقرون به صرفه در دانشگاه های معتبر آن فراهم شده است. تمامی این موارد سبب شده است تا درخواست مهاجرت تحصیلی به کشور چین افزایش پیدا کند.  موسسه تخته سیاه فاخر، دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه و یاور شما در طول این مسیر می باشد.