دانشگاه کارول داویلا Carol Davila University

دانشگاه کارول داویلا Carol Davila University

شاید سوال برای دانشجویان پیش بیاید که چرا اسم این دانشگاه کارول داویلا است و اینکه واژه مختصر که به این دانشگاه اختصاص داده اند به چه معناست.
کارول داویلا اسم یکی از دانشمند رومانی است که در دانشگاه پاریس در رشته پزشکی تحصیل کرده است و در سال 1853 با تاسیس دانشکده ملی پزشکی و داروسازی آموزش پزشکی در رومانی را افتتاح کرد.

 UMFCDاصطلاحا همان دانشگاه علوم پزشکی عمومی در بخارست رومانی است. 
میتوان گفت دانشگاه کارول داویلا یکی از بزرگترین و قدیمیترین معتبر ترین موسسات در کشور رومانی می باشد که هر ساله دانشجویان بین المللی متعددی از کشور های امریکا، انگلستان، کشورهای حوزه اسکاندیناوی، افریقا و همچنین بسیاری از کشور های آسیایی پذیرش می کند. این دانشگاه از خدمات بیش از بیست بیمارستان در سراسر بخارست استفاده می کند. اولین مدرک ارائه شده این دانشگاه در سال 1873 بوده است. اما نمیتوان وقتی که اسم این دانشگاه را می اوریم از شخص جورج امیل پالاد یاد نکرد وی دانشجو فارغ التحصیل دانشگاه کارول داویلا در رشته پزشکی بوده که برنده جایزه نوبل پزشکی زیست سلول شناسی شده است.
بخش داروسازی این دانشکاه در سال 1889 تاسیس شده و در سال 1923 به دانشکده داروسازی تبدیل شده است. دانشکده داروسازی دانشگاه کارول داویلا مکانی است که انسولین برای اولین بار در سال 1921 توسط نیکولا پایولسکو معرفی گردید و منجر به جنجالی عظیم در نوبل پزشکی سال 1923 شد.
این دانشگاه در سال 2020 در واقع از مهر ماه 1398 تا کنون مورد تایید وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار گرفت تا افراد جویای علم در کشورمان بتوانند از امکانات این دانشگاه استفاده نمایند.
این دانشگاه در حال در حال حاضر دارای 2905 کارمند و 1661 عضو هیات علمی بیش از 5500 دانشجو و حدود 20 بیمارستان فعال است.
لازم به ذکر می باشد که تمام دوره های پزشکی به زبان انگلیسی می باشد، اما یاد گیری زبان اصلی این کشور از سال سوم برای برقرار کردن ارتباط با بیماران توصیه می شود.
دوره تحصیل در برنامه پزشکی کارول داویلا 6 سال معادل 360 واحد که پس از فارغ التحصیل شدن یک مدرک معتبر و بین المللی و مجوز طبابت در تمام کشور های منطقه اقتصادی اروپا و خارج از ان را دریافت می کنند. پس از فارغ التحصیل شدن دانشجو می تواند به اقامت در رومانی یا کشور های دیگر همچون انگلستان، امریکا، آلمان و کشورهای حوزه اسکاندیناوی بپردازد.

شرایط پذیرش در این دانشگاه


دانشجو برای پذیرش در این دانشگاه می بایست در دوره دبیرستان در رشته های زیست شناسی یا شیمی و فیزیک (بسته به ملزومات هر کشور) دوره های خود را با نمرات عالی سپری کرده باشد. به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد تامین مالی و سلامت هم باید در نظر داشته باشند.

مدارک لازم:


مدارک لازم از سوی دانشگاه کارول داویلا عبارت اند از:
کپی گواهی/ دیپلم دبیرستان و ریز نمرات/ شناسنامه/ گواهی سلامت/ پاسپورت و چهار قطعه عکس.
هزینه تحصیل در دانشگاه کارول داویلا بین 7500 تا 8000 یورو می باشد. 

امکانات دانشگاه کارول داویلا


این دانشگاه دارای یک مرکز نوآوری و سلامت الکترونیک که در این مرکز چاپ سه بعدی شبیه سازی پزشکی پروژه تحقیقاتی فیزیولوژی فضایی و همچنین پلت فرم آموزش الکترونیکی برای یاد گیری آنلاین.
این دانشگاه همچنین دارای دو کتابخانه بسیار کامل و جامع می باشد یکی برای دوره های پیش بالینی و یکی برای دوره بالینی.
این دانشگاه از نظر خوابگاه بسیار مناسب می باشد و دارای خوابگاه های متعدد می باشد. همچنین محیط های بسیار مناسب ورزشی از جمله سالن های فوتبال و غیره زمین تنیس و از آنجایی که میدانید دانشگاه کارول داویلا در شهر بخارست در پایتخت است دارای کلوپ ها مرکز های خریدکافه های بسیار زیاد و همچنین پارک های مناسب می باشد.
دانشگاه کارول داویلا به عنوان یک فانوس در مسیر پزشکی و این جامعه میباشد. این دانشگاه رشته های زیر را پوشش میدهد:
پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، تصویر برداری پزشکی، فیزیک پزشکی، مهندسی زیست پزشکی.
این دانشگاه عنوان داشته است که دانشگاه کارول داویلا مکانی است که متخصصان پزشکی فردا را می سازد.
زبان های موجود در این دانشگاه رومانیایی، انگلیسی و فرانسه می باشد.
این دانشگاه بسیار حامی دانشجویان می باشد و محیط هایی دارد که تجربه های بالینی بسیار جالبی دارد و امکان را به پزشکان و دانشجویان واجد الشرایط می دهد که نزدیک با مریض ها باشند تا بسیار موثر تر باشد.

دانشکده دندان پزشکی کارول داویلا


از سال 1898 آموزش دندانپزشکی و داروسازی به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی در دانشگاه بخارست به حساب می آیند.
یکی از سال های طلایی این دانشگاخ سال 1923 است. در این سال اولین اطلس دندانپزشکی توسط دیمیتری دی نیکولسکو به زبان رومانیایی نگارش و منتشر شد. پس از آن دو دانشکده دیگر به نام های دانشکده پرستاران و دندانپزشکی نیز به ترتیب در سال های 1939 و 1943 به مجموعه اصلی اضافه شدند.
در نهایت در سال 1948 نام موسسه دندانپزشکی بالینی به دانشکده دندانپزشکی تغییر کرد.در حال حاضر دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا با بیش از 74 تخت، 60 واحد دندانپزشکی کامل و یک آزمایشگاه تخصصی تکنیک های دندانپزشکی به عنوان یکی از برترین دانشگاهها و هیجان انگیز ترین فرصت ها برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در رومانی به حساب می اید.
دوره دندانپزشکی این دانشگاه از حیث معرفی دندانپزشکان حاذق بسیار معروف می باشد و دارای رشته های عمومی و تخصص: دندانپزشکی پیشگیرانه، ترمیمی، جراحی دهان، ارتودنسی، پریودنتولوژی می باشد.  
شهریه این دوره بین 7500 تا 8000 است و مدت زمان تحصیل 6 سال می باشد که به دو بخش تقسیم میشود یک دوره سه ساله برای آموزش مطالب تئوری و تخصصی و در سه سال دوم تحصیلی در مراکز درمانی و آموزشی مشغول به کار می شوند. ناگفته نماند علاوه بر آموزش تئوری و تخصصی شما باید تجربه کار علمی در بیمارستان را هم کسب کنید در دوره سه ساله سوم یعنی دوره تخصص در دانشگاه کارول داویلا کار در مرکز علمی و پژوهشی را بسیار مهم می دانند و شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان به وجود اورده اند. زبان های این دوره به انگلیسی و رومانی می باشد
مدرک دانشگاه کارول داویلا بسیار معتبر می باشد. مدرک دندانپزشکی و داروسازی شما در سرار کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، خاورمیانه، ایالات متحده امریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان به رسمیت شناخته می شود و دارای اعتبار جهانی می باشد. دانشجویان با خیال راحت میتوانند بعد اخذ مدرک در هر کجای دنیا مشغول به کار شوند.

چرا دانشجو باید پزشکی و دندانپزشکی کارول داویلا را انتخاب کند:


اساتید دانشکده پزشکی کارول داویلا بسیار معروف و متخصص هستند. اکثریت آنها استاد تمام می باشند. 
هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کارول داویلا در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپا مقرون به صرفه تر است.
شما می توانید از همایش و کنفرانس رایگان در زمینه دندانپزشکی بهره مند شوید.
کیفیت آموزشی بسیار بالا همراه با تجهیزات مدرن و پیشرفته.




بخش دندانپزشکی دانشگاه کارول داویلا به سه قسمت تقسیم می شود که هر کدام از آنها یک دپارتمان نامیده می شوند و عبارتند از: 


Prosthetic dentistry
Implant-prosthetic therapy
Oral rehabilitation
Anatomy
Biophysics
Biochemistry
Genetics
Psychiatry and Psychology
Pediatrics
Morphology
Technology of Dental Prostheses
Oral and Maxillo-Facial Surgery
Oral-Dental Prevention
Periodontology
Pathophysiology and Immunology
Pathological Anatomy
Microbiology
Internal Medicine
Endocrinology
Dermatology - Clinical Hospital
Forensic Medicine and Bioethics
Restorative Odontotherapy
Oral Pathology
Endodontics
Orthodontics and Dento-Facial Orthopedics
Infectious Diseases
Neurology 
Ophthalmology
Endodontics
Oral Health and Community Dentistry
Aesthetics in Dental Medicine
Embryology
Physiology
Medical Informatics and Biostatistics